Planeamiento Inglés (2025)
Instrucciones:
• Los bloques sombreados en color gris se pueden ocultar en la impresión final.
• Para ello haga clic sobre cada uno de los bloques que desea ocultar.
• Para encenderlo nuevamente, pulse el bloque otra vez.
• Solamente los bloques encendidos serán impresos.
• Pulse el botón «Imprimir» cuando se encuentre listo.
• Para un mayor aprovechamiento del espacio, recomendamos eliminar los márgenes al imprimir.
¿Cómo guardar PDF?
Recomendamos utilizar el navegador Google Chrome.
Si no lo tiene instalado en su dispositivo puede descargarlo aquí.
El diálogo de impresión iniciará en cuanto cierre estas instrucciones.
En el cuadro de diálogo, cambie el destino de la impresión:
En las opciones, seleccione «Guardar como PDF»:
Para aprovechar todo el espacio de su hoja, recomendamos desactivar los márgenes:
Por último pulse el botón «Guardar»:
¿Cómo imprimir en color?
Recomendamos utilizar el navegador Google Chrome.
Si no lo tiene instalado en su dispositivo puede descargarlo aquí.
El diálogo de impresión iniciará en cuanto cierre estas instrucciones.
En el cuadro de diálogo de la impresión siga las siguientes instrucciones:
Si desea imprimir el planeamiento a color, asegúrese de activar la opción «Color»:
En la sección «Más configuraciones»:
Active la opción «Gráficos de fondo»:
Finalmente pulse el botón «Imprimir»:
School year: 2025
Period:
Term: I
Level: First Grade
Unit:1
Week:1
Domain: Socio-interpersonal
Scenario: All about me
Theme: Introducing Myself
Enduring Understanding: Our names, the way we look, and the way we feel make us special.
Essential Question: What makes us special?
General Competences:
Responsible Citizenship ( X )
Life Competences ( )
Competences for Employability ( )
Learn to Know
Grammar & Sentence Frames
Personal and Possessive pronouns-I, my
- I am Amanda.
- My name is Juan.
Question/Answers with BE
• What is your name? My…
• How are you? Fine.
• How old are you?
Vocabulary
2. Introducing myself
Greetings
- My name is…
- I am from…/ 7 years old.
- I live in….
Expressions of Politeness
- Excuse me, pardon, thank you, you are welcome.
- Nice to meet you.
Cardinal numbers
1-10
Nationalities
Costa Rican, Nicaraguan…
Phonemic Awareness
/s/ /a/ (sad, sound, are, am)
Learn to Do
Function
·Introducing myself.
Discourse Markers
And
My name is …. and I live in Costa Rica.
Learn to Be and Live in Community
Psycho-social
Showing self-esteem, self-confidence
Socio-cultural
idioms/ phrases
Hey!
Bye-bye
See ya
Assessment Strategies & Evidences of learning
Learner…
rrrr
Goals
Learner can…
trress
Pedagogical Mediation/ Didactic Sequence
Pre-teaching
Warm up
The teacher shows a Costa Rican flag to students and asks them if they know where that flag is from.
Pre-teaching
Warm up
The teacher shows a Costa Rican flag to students and asks them if they know where that flag is from.
Pre-teaching
Warm up
The teacher shows a Costa Rican flag to students and asks them if they know where that flag is from.
Time
Assessment Strategies & Evidences of learning
Learner…
rrr
Goals
Learner can…
rrrr
Pedagogical Mediation/ Didactic Sequence
Pre-teaching
Warm up
The teacher shows a Costa Rican flag to students and asks them if they know where that flag is from.
Pre-teaching
Warm up
The teacher shows a Costa Rican flag to students and asks them if they know where that flag is from.
Pre-teaching
Warm up
The teacher shows a Costa Rican flag to students and asks them if they know where that flag is from.
Pre-teaching
Warm up
The teacher shows a Costa Rican flag to students and asks them if they know where that flag is from.