English 1° Unit 1 Term 1 Week 2, 2025

Instrucciones:

• Los bloques sombreados en color gris se pueden ocultar en la impresión final.
• Para ello haga clic sobre cada uno de los bloques que desea ocultar.
• Para encenderlo nuevamente, pulse el bloque otra vez.
• Solamente los bloques encendidos serán impresos.
• Pulse el botón «Imprimir» cuando se encuentre listo.
• Para un mayor aprovechamiento del espacio, recomendamos eliminar los márgenes al imprimir.

¿Cómo guardar PDF?


Recomendamos utilizar el navegador Google Chrome.
Si no lo tiene instalado en su dispositivo puede descargarlo aquí.

El diálogo de impresión iniciará en cuanto cierre estas instrucciones.

En el cuadro de diálogo, cambie el destino de la impresión:

En las opciones, seleccione «Guardar como PDF»:

Para aprovechar todo el espacio de su hoja, recomendamos desactivar los márgenes:

Por último pulse el botón «Guardar»:

¿Cómo imprimir en color?


Recomendamos utilizar el navegador Google Chrome.
Si no lo tiene instalado en su dispositivo puede descargarlo aquí.

El diálogo de impresión iniciará en cuanto cierre estas instrucciones.

En el cuadro de diálogo de la impresión siga las siguientes instrucciones:

Si desea imprimir el planeamiento a color, asegúrese de activar la opción «Color»:

En la sección «Más configuraciones»:

Active la opción «Gráficos de fondo»:

Finalmente pulse el botón «Imprimir»:

      School year: 2025

      Period:

        Term: I
        Level: First Grade
        Unit:1
        Week:1
        Domain: Socio-interpersonal
        Scenario: All about me
        Theme: Introducing Myself
        Enduring Understanding: Our names, the way we look, and the way we feel make us special.
        Essential Question: What makes us special?
        General Competences:

        Responsible Citizenship ( X )

        Life Competences ( )

        Competences for Employability ( )

        Learn to Know

        Grammar & Sentence Frames

        Personal and Possessive pronouns-I, my

        • I am Amanda.
        • My name is Juan.

        Question/Answers with BE

        • What is your name? My…
        • How are you? Fine.
        • How old are you?

        Vocabulary

        2. Introducing myself

        Greetings

        • My name is…
        • I am from…/ 7 years old.
        • I live in….

        Expressions of Politeness

        • Excuse me, pardon, thank you, you are welcome.
        • Nice to meet you.

        Cardinal numbers

        1-10

        Nationalities

        Costa Rican, Nicaraguan…

        Phonemic Awareness

        /s/ /a/ (sad, sound, are, am)

        Learn to Do

        Function

        • ·Introducing myself.

        Discourse Markers

        And

        My name is …. and I live in Costa Rica.

        Learn to Be and Live in Community

        Psycho-social

        Showing self-esteem, self-confidence

        Socio-cultural

        idioms/ phrases

        Hey!

        Bye-bye

        See ya

        Assessment Strategies & Evidences of learning

        Learner…

        Goals

        Learner can…

        Pedagogical Mediation/ Didactic Sequence

        Pre-teaching
        Warm up

        The teacher shows a Costa Rican flag to students and asks them if they know where that flag is from.

        Activation of Prior Knowledge

        The teacher asks students about other country flags they know.

        Modeling

        Students observe page 13 in the book. The teacher reads the text, so students can listen to it.

        Clarifying

        Students observe page 19 in the book. The teacher writes the different students’ nationalities on the board.

        Time

        L.3. Recognizes simple questions, which directly concern them such as their name and where they are from.

        L.3. understand simple questions, which directly concern them such as their name and where they are from.

        Task Completion

        Students complete the sheet about nationalities (see Activity, Unit 1).

        Observe the pictures.  Listen to the teacher reading the text. Color the flags with the correct colors.  Color the children.

        Task Assessment

        Students come to the front of the class in pairs and role play greeting each other and introducing themselves.